Sieć sklepów Mila przeniosła się do chmury

Dodano 07-03-2017 | Autor: Integrated Solutions

Sieć sklepów Mila wybrała infrastrukturę IT w technologii cloud computing. Dzięki chmurze firma zaoszczędziła czas, pieniądze i stała się bardziej elastyczna.

Sieć sklepów Mila wybrała infrastrukturę IT w technologii cloud computing. Dzięki chmurze firma zaoszczędziła czas, pieniądze i stała się bardziej elastyczna.

Orange Polska i należąca do niej spółka Integrated Solutions (IS), dostarczyły rozwiązania chmurowe do sieci sklepów Mila. Wśród wybranych usług znalazły się Integrated Computing, infrastruktura IT udostępniania w modelu chmury oraz UCaaS – system komunikacji zintegrowanej w technologii cloud.  Chmura była szansą na szybsze i tańsze uruchomienie kluczowych systemów IT, w trakcie procesu przygotowywania się do samodzielnego funkcjonowania. Mila korzysta również z usług mobilnych i łącza Biznes VPN od Orange Polska.

„Presja czasu była ogromna. Mieliśmy zaledwie 12 miesięcy na to, aby zbudować własne centrum logistyczne i wdrożyć wszystkie niezbędne systemy wspierające handel, od finansów, po zarządzanie magazynem i cenami. Gdybyśmy zdecydowali się na zakup sprzętu IT na własność, dotrzymanie terminu byłoby praktycznie niemożliwe. Przechodząc na model chmurowy zaoszczędziliśmy mnóstwo czasu” – wyjaśnia Dariusz Dul, dyrektor działu IT w Mila.

Dziś w oparciu o usługę Integrated Computing działa m.in. system płatności elektronicznych, HR, intranet, poczta elektroniczna, a także najważniejsze moduły systemu ERP – finansowo – księgowy oraz rozwiązania odpowiedzialne za zarządzanie asortymentem i cenami.

Oprócz krótszego czasu wdrożenia zaletą usług w chmurze jest ich skalowalność. Dla sieci sklepów Mila oznacza to, że mogą swobodnie dopasowywać zasoby IT  do swoich bieżących potrzeb.

„W momencie większego zapotrzebowania, kiedy np. przeprowadzamy testy nowego środowiska IT albo jest okres świąteczny i notujemy większą sprzedaż, możemy szybko wzmocnić maszyny produkcyjne. Dzięki usłudze Integrated Computing mamy taką możliwość” – mówi Dariusz Dul.

Mila postanowiła wykorzystać chmurę także do usprawnienia komunikacji w firmie. Wdrożyła usługę UCaaS (Unified Communication as a Service), która łączy w jeden system różne kanały kontaktu: pocztę, czat i wideokonferencje.

„Dzięki usłudze UCaaS tworzymy jedną całość pomimo prowadzenia działalności w wielu lokalizacjach. Korzystamy m.in. z jednej numeracji w centrali i we wszystkich naszych placówkach. A dzięki technologii cloud ponosimy niższe koszty utrzymania i serwisowania sprzętu” – dodaje dyrektor IT w Mili.

Mila S.A. posiada wieloletnie doświadczenie na rynku handlu detalicznego. Od stycznia 2015 roku, po całościowym rebrandingu, rozpoczęła samodzielną działalność jako sieć supermarketów Mila. Obecnie spółka posiada 188 supermarketów spożywczych na terenie całego kraju i zatrudnia 5400 pracowników.