Communication

Centrale IP PABX

Usługa IP PABX to usługa zarządzanej biznesowej telefonii IP wykorzystująca technologię VoIP (Voice over Internet Protocol) do budowy systemu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Do połączeń telefonicznych wykorzystywana jest bezpieczna, jednolita sieć transmisji danych i głosu IP VPN.

IP PABX to także zestaw zaawansowanych funkcji usprawniających komunikację w firmie oraz integrację z aplikacjami biurowymi. Telefony IP to wyspecjalizowane komputery posiadające swój unikalny adres IP w sieci IP VPN. Oznacza to, iż administracja i zarządzanie telefonami może odbywać się zdalnie ze stanowiska administratora.

Telefony IP oraz komputery mogą wykorzystywać aplikacje usprawniające pracę użytkowników – m.in. przeglądanie książki telefonicznej w komputerze lub na ekranie telefonu oraz nawiązywanie połączenia poprzez wybranie rozmówcy bezpośrednio z tej książki. Telefonia IP pozwala na tworzenie wyspecjalizowanych aplikacji, np. wyświetlającej na ekranie telefonu informacje o dzwoniącym do firmy Kliencie pobrane z firmowej bazy danych.

 
Dla kogo?
  • Duże firmy (ok. 150 lub więcej użytkowników), posiadające wiele lokalizacji lub planujące ekspansję terytorialną,
  • Klienci korzystający lub zamierzający korzystać z usługi IP VPN klasy multimedia lub multimedia plus,
  • Klienci zainteresowani jednolitym systemem transmisji głosu i danych,
  • Możliwość zdalnego dzielenia się plikami i dokumentami oraz dokonywania prezentacji z ekranu laptopa,
  • Firmy zainteresowane optymalizacją kosztów dzięki wykorzystywaniu jednolitej sieci do transmisji danych i głosu.
 
Jakie są korzyści?

Elastyczność.
Prosty sposób konfiguracji, rozbudowy i administracji
systemu z jednego stanowiska administratora; dostęp do
wielu użytecznych funkcji oferowanych wyłącznie w ramach usługi IP PABX.

Optymalizacja kosztów.
Brak dodatkowych wydatków na korzystanie z osobnej
sieci telefonicznej, zakup sprzętu i administrację
systemem.

Uniwersalność i integracja usług.
Sieć VPN służy zarówno do transmisji danych,
jak i do prowadzenia rozmów, umożliwiając szybką transmisję danych, głosu oraz sygnału wideo na jednym łączu IP.

Mobilność.
Telefony IP można przenosić do różnych lokalizacji
z zachowaniem numeru używanego w lokalizacji pierwotnej
oraz kompleksowość i bezpieczeństwo – sieć jest w pełni
monitorowana i zarządzana przez IS.

Prosty sposób taryfikacji.
Opłata jest niezależna od odległości pomiędzy oddziałami
Klienta oraz współpraca pomiędzy telefonami i komputerami
w firmie – wyświetlacz telefonu może prezentować informacje z firmowego systemu informatycznego.

Zaawansowane funkcje monitorowania.
Możliwość zestawiania połączeń konferencyjnych
we współpracy z firmową książką telefoniczną synchronizowaną z programem MS Outlook oraz zaawansowane funkcje monitorowania działania systemu m.in. za pomocą przeglądarki HTTP wbudowanej w aparat telefoniczny IP.

 
Zakres oferty

Urządzenie zarządzające telefonią IP
(serwer komputerowy ze specjalistycznym oprogramowaniem),oraz komplet telefonów IP – zdalnie konfigurowanych i programowanych ze stanowiska administratora,

Odpowiedzialność Orange Polska za utrzymanie, administrację i serwisowanie urządzeń telefonii IP oraz monitoring bezpieczeństwa i zarządzenie siecią.